Pages

Thursday 28 March 2013

random . no title .

Assalamualaikum and Hi !


*lambai tangan . krik krik . oke . sengal . haha .

dah lame tak update blog ni . dah berdebu, berhabuk dan bermacam-macam lagilah . entahlah . setiap kali nak update ada je masalah . tu yang tak update tu .

there are lot of things happen to me . kat maktab , kat rumah . erghhhh . study , spm . haiyaaa .

sebenarnya , sekarang ni tengah mengalami masalah rindu . rindu kat akak , kawan sekolah rendah , buddy kat maktab . usually kalau balik mesti saing dengan akak . but , not this time . ok , sedih .

.......................................................................

' bal , aku dah berubah ke ? '
' berubah ? maksud kau ? berubah dari segi apa ? cuba jelaskan sikit . '
' hurm . hati ? '
' yup . kau terlalu obses pada dia Qilah . '
' huh ? obses ke ? '
' kau selalu cakap pasal dia . selalu tengok dia . sampai kau lupakan aku . sedih tau . '
' err , aku tak lupakan kau bal . '
' ya , kau lupakan aku . kau utamakan dia daripada aku . '
' bal ! mana ada . '

.......................................................................

' hana , aku dah berubah ke ? '
' ya , kau dah berubah . kau dah lupakan aku . '
' mana ada . aku selalu apa jumpa kau , share masalah aku dengan kau . '
' eleh , share masalah pasal dia je . '
' mana ada macam tu . '
' Qilah , kau pandang pada rupa Qilah bukan pada hati . '

Ya Allah , yeke aku macam tu ? seriously Aqilah . you have really changed .

..........................................................................

 
' bohonglah kalau aku cakap aku takde apa-apa perasaan kat dia . aku manusia biasa . yang ada rasa untuk menyayangi dan disayangi . lagi-lagi time sekarang ni . REMAJA . tapi , sayang mana pun aku kat dia aku tahu batas aku . i'm still a student . ada tanggungjawab yang perlu aku laksanakan . aku tahu mana yang aku perlu utamakan .'

' baguslah kalau kau sedar semua tu . '

........................................................................

' awak tak mesej dia ? '
' hurm . dia ? tak kak long . malas . lagipun saya rasa malu nak text dia dulu . saya rasa macam perigi cari timba pulak and saya rasa dia pun malu nak text saya kot . haha '
' takpela . awak fokus pada study awak je . mulut tempayan kita boleh tutup , mulut orang . boleh ke ? buat tak kiasah je apa yang dia orang cakap . tak payah amik peduli pun . '
' ok , kak long . '

..........................................................................

ada satu status yang aku terbaca kat facebook . it's says almost like this la :

Tak salah perasaan suka atau minat tu . Tapi , perasaan tu perlu di ' HIDE ' kan buat sementara waktu . Nanti , apabila tiba masanya barulah perasaan tu boleh di ' EXPRESSED ' kan . Yang penting sekarang fokus pada MATLAMAT sebenar kita sebagai pelajar . 

so , Aqilah . you need to hide that feelings . try to hide it even it's so hard ya darling .


...........................................................................

Siapa kata ada COUPLE BERSYARIAT ? Takde . Awak semua jangan nak memandai buat hukum sendiri . Takde couple ikut syariat dalam Islam . 

ok , bye . need to sleep .

 

No comments:

Post a Comment