Pages

Sunday 18 November 2012

tolong ! tolong ! ! saye lemas ! ! !

Assalamualaikum and Hi everyone !

tiba-tiba hari ni rase macam nak post banyak-banyak pulak . ok , sebenarnye takut lepas ni tak boleh nak post lagi . haha .

tengah aku duduk termenung meratap nasib sendiri (macam malang sangat je ) tiba-tiba teringat accident yang aku rase memang aku tak boleh lupe la . ni bukan accident langgar-langgar tu . tapi . . .  accident di mane aku hampir lemas . YES ! DROWNING . ahah .

this accident happened last saturday . aku ade ikut kem kepimpinan dekat Kukup , Pontian . kita orang kena join explorace . dalam explorace tu ade satu aktiviti ni kena masuk swimming pool . disebabkan keterujaan and kajakunan nampak swimming pool . tanpa berfikir aku ni pandai berenang ke tak . yela , dah excited terlebih . terus la masuk dengan ahli group yang lain . first masuk tu ok lagi . tapi , bila dah masuk zon 1.5 METER . aku dah tercungap .

ah , sudah ! macam mane ni ? ! aku tak boleh berenang . baru tersedar dari mimpi yang panjang bahawa aku tak pandai berenang . bengap tak aku ? ahah . time tu , aku dah panik . zai kate

" weh , qilah . rilek , rilek . cuba lompat . "

dengan bersemangatye aku lompat . mak aih ! makin tenggelam adalah . aku terus tarik je ape yang aku boleh tarik . sampaikan specs zai jatuh dalam swimming pool , pin tudung aqiey tercabut , ainaa and nia lemas .

aku buat semua orang LEMAS ! teruk tak aku ? zai kate ,

" aku nak selamakan ainaa , tetibe je qilah tarik aku . aku pulak yang lemas . budak ni (sambil tunjuk kat aku ) buat semua orang lemas . "

aku terus rase nak ambik baldi ke ape-ape jela bagi tutup muka aku . mak aih ! maalu la seyh . aku sedar-sedar je , tangan aku sebelah dah terpautkat zai , sebelah lagi terpaut kat tangan cikgu luqman . walaweh , malunye aku ! ! !

cerita versi nia :

" aku pun sebenarnye tak pandai berenang . tapi , sebab ramai-ramai . tu yang aku berani tu . tapi , tibe-tibe , qilah ni ha tenggelam . tudung aku pulak dah tutup muka aku . aku dah tak boleh bernafas . aku sedar-sedar je tangan aku sebelah dah kena pegang dengan awek . "

cerita versi hakim :

" aku nampak awek jerit-jerit
- wei , budak pompuan ni ! cepatla wei ! ! dosa ni wei . tangan budak pompuan ni . ( sambil pegang tangan nia ) . aku just tengok je and aku rase nak tergelak pun ade . dah la pian masuk-masuk kolam je paut kat leher pian . dah macam anjing laut dah aku tengok . " ( cerita sambil ketawa )

muke awek time tu gila bengang . haha . sumpah ! lawak . time tengah makan pulak tu cerita . memang semua tergelak la . then , cikgu lepas tu terus nganjeng group kita orang la . jumpe group kita orang terus cakap ,

" tolong ! tolong ! ! saye lemas ! ! ! "

pergh , aku memang bengang gila la . dah aku punca accident ni . aduiyai . sumpah ! malu ! ! terus petang tu belajar berenang dengan balqis . tapi , disebabkan kekurangan self-confidence dalam diri . so , tak pandai jugak . haha .

but , i've got my lessons :
" jangan nak berlagak pandai berenang kalau memang tak pandai dan jangan terlalu panik apabila berhadapan dengan satu masalah "

will miss this moment . truely la . even it's so embrassing . haha . 

1 comment: